Co pomáhá na zánět dásní?

Krvácení z kterékoliv části našeho těla považujeme za velmi vážný varovný signál a máme tendenci ho začít okamžitě řešit. Každé pravidlo má ovšem svoji výjimku, která jej potvrzuje. V tomto případě jsou to dásně. Až příliš mnoho lidí má tendenci krvácení dásní podceňovat a řešení problému neustále odsouvat. I drobné krvácení např. při čištění zubů ale poukazuje na zánět dásní, který se může postupně proměnit v parodontózu a v konečném důsledku vést i ke ztrátě zubů a nutnosti je nahradit pomocí all on 4 zubních implantátů. Zánětu dásní je tedy třeba věnovat dostatek pozornosti. Ta nejdůležitější otázka ale zní: jak zastavit zánět dásní?

Zánět dásní?

Zánět dásní je jedním z nejběžnějších onemocnění, které mohou člověka potkat. Na 90 procent populace se s ním během svého života setká. Onemocnění je to zpočátku nenápadné, člověka nijak neomezující, které ale může potenciálně přerůst ve vážnější problém. Příčiny vzniku zánětu dásní mohou být různé, tou zdaleka nejčastější je ale zanedbání hygieny ústní dutiny. Jen ta totiž může zkomplikovat život bakteriím zubního plaku, které jsou tím přímým důvodem vzniku zánětu.

Špatná hygiene znamená zbytky jídla v ústech, to je potravou pro zmíněné bakterie. A pokud mají bakterie potravy dostatek, bude se jim dařit. Z pohledu člověka to však není nikterak dobrá zpráva. Bakterie totiž mohou způsobit zánět. Zánět dásní se zpočátku projevuje velice mírně, dásně jsou trochu nateklé, možná trochu citlivější. Později se přidá zmíněné mírné krvácení. Nějakou dobu u toho může zůstat, ale postupně se stav může zhoršit a na konci může stát ztráta zubů.

Jak se zbavit zánětu dásní?

Léčba zánětu dásní spočívá především v tom, že odstraníme jeho přímou příčinu. Toho lze docílit pečlivou hygienou ústní dutiny sestávající z čištění zubů i mezizubních prostor. Důležité je i vyplachování úst ústní vodou nebo alespoň vodou obyčejnou po každém jídle. Zánět dásní může být podpořen např. i kouřením, vyplatí se proto přestat. V případě, že je zánět již rozsáhlejší, je na místě i aplikace antiseptických gelů. Člověk by také neměl zapomínat na pravidelné návštěvy stomatologické ordinace. Zubní lékař dokáže odhalit problém často ještě předtím, než se jakkoliv projeví. Současně může poradit se správnou technikou čištění zubů.

Hojení dásní mohou napomoci také výplachy heřmánkovým nebo šalvějovým čajem. Pro zánět dásní platí stejně jako pro celou řadu dalších zdravotních problémů, že mnohem lepší variantou než riskování ztráty zubů se všemi důsledky, které by to mělo, je prevence. Ta navíc není nikterak složitá a spočívá pouze v dělání toho, co bychom měli dělat všichni a za všech okolností. Tou nejlepší odpovědí na otázku co pomáhá na zánět dásní je tedy: důslednost a poctivé čištění zubů.